Bouwcoördinatie op het hoogste niveau: van gestript huis naar volmaakte thuis.

Linkie - Gepost in bouwcoordinatie op 17 januari , 2018

Begin 2017 ontvingen we een telefoontje uit Rotselaar met de vraag of we voor een woning in renovatie de verbouwingswerken wilden coördineren. De klant wilde graag samenwerken met iemand die de werken voor hem kon regelen zodat hij zich hier niet zelf mee moest bezig houden en vooral kon genieten van de vooruitgang zonder stress en vertraging. We coördineren vooral isolatie, chape, vloer en zetwerk voor projecten. Deze opdracht was hierin anders aangezien we het hele project van de start tot en met de afwerking zelf konden coördineren.

Vloerwerken

In januari 2017 ontdekten we echter een heel aantal verborgen gebreken aan de woning. Zo werd er houtworm vastgesteld in de houten vloer. Hierdoor moest de vloer opgebroken worden en moest ook het volledige houten skelet van de woning gestut en behandeld worden. In plaats van de woning te renoveren, moest deze nu volledig gestript er terug opgebouwd worden. Een hele klus dus!

Na het nodige geregel met de verzekering gingen we samenzitten met de klant en bespraken we de werken die uitgevoerd dienden te worden, alsook hun voorkeuren en het beschikbare budget. Prijzen werden op voorhand duidelijk afgesproken zodat er later geen onverwachte verrassingen voor de klant zouden opduiken. Om het beste resultaat te garanderen waar onze klant decennia van zou kunnen genieten, spraken we af dat kwaliteit steeds de eerste prioriteit zou zijn bij de keuze van het materiaal.

De werken konden begin september 2017 starten met een strakke vooropgestelde deadline: het project zou afgeleverd worden vóór Kerst. Een duidelijke opvolging en een efficiënte samenwerking waren dus van cruciaal belang en zouden de succesvolle afwerking van dit project maken of kraken

Om ervoor te zorgen dat de woning volledig voldeed aan de wensen en voorkeuren van onze klant, werd er afgesproken dat het koppel zelf de materialen zoals vloer- en laminaattegels zouden uitkiezen bij de aannemers waar wij steevast mee samenwerken. Omdat de materialen geleverd werden door onze vaste partners kon ik de klant de beste kwaliteit garanderen. Alle afspraken over de plaatsing en uitvoering liepen steeds via mij want op deze manier kon ik ervoor zorgen dat de afspraken steeds vlot en correct werden opgevolgd en niets op de lange baan geschoven werd, zoals bij vele bouw- en verbouwprojecten wel eens een pijnpunt kan zijn.

Zo werkten we voor deze opdracht samen met 2 externe aannemers, aangebracht door de klant, voor de installatie van de keuken en de badkamer. We merkten hier al snel dat deze bedrijven allebei de neiging hadden om zaken voor zich uit te schuiven. Met onze naderende deadline zou dit enorm veel roet in het eten strooien. Dankzij strikte opvolging en communicatie van onze kant werden de werken toch zoals gepland uitgevoerd. Het overige werk door onze eigen aannemers werd vlot en professioneel uitgevoerd. Een goede wisselwerking met vaste partners loont en dat was in een project van deze omvang zeker merkbaar.

Na maanden zwoegen en zweten, anticiperen en communiceren, sjouwen en verbouwen slaagden we er in om de woning volledig af te werken vóór de deadline. Onze klant had bij de start van het project twijfels en dacht dat 4 maanden nooit voldoende zou zijn om dit project volledig af te werken. We zijn er daarom ook erg trots op dat het ons gelukt is om dit vlot en professioneel te realiseren volledig op maat én naar wens van onze klant!

Meer informatie, advies of begeleiding op maat van uw bouwproject?

Mardaga Isolatie en Bouwcoördinatie coördineert uw project en werkt samen met zeer betrouwbare partners voor uw isolatie-, chape- of bouwproject.